Det er vigtigt at udfylde holdkortet, da det sikrer, at kun registrerede og spilleberettigede spillere deltager, hvilket opretholder kampens integritet. Holdkortet fungerer også som bevismateriale i disciplinærsager, hvis der opstår tvister. Endelig bidrager det til ansvarlighed og gennemsigtighed i turneringen, da korrekt udfyldelse af holdkortet forhindrer brug af ulovlige spillere og sikrer fair play for alle deltagende hold.

I DBU København skal der udfyldes holdkort i alle rækker. Alle der er tildelt klubhvervet "Holdkortindberetter" i KlubOffice, kan udfylde holdkortet. Det er din klub, der bestemmer, hvem der skal være holdkortindberetter. 

Holdkortet, som skal udfyldes via DBUs Fodboldapp eller MitDBU, skal være klar ved kampstart, da manglende indberetning automatisk fører til en 0-3 taberdømmelse og en bøde på kr. 215 kroner til klubben

Holdkortet kan udfyldes op til 14 dage før kampdato:
Dette giver klubberne god tid til at sikre, at alt er korrekt, inden kampdagen. Tidlig indberetning reducerer risikoen for fejl og sikrer, at kampen kan afvikles uden unødvendige forhindringer. 

Ændringer kan foretages op til syv timer efter kampstart:
Efter en kamps afslutning slettes evt. ubenyttede afkrydsede reservespillere elektronisk fra holdkortet inden syv timer efter det officielt angivne tidspunkt for kampens start.
I modsat fald vil disse spillere i forhold til op/nedrykning af spillere være bundet af kampen uagtet de ikke har deltaget på banen.

Vigtigheden af internetforbindelse:
Det er afgørende at sikre, at der er en stabil internetforbindelse, når man udfylder holdkortet via appen.  Vi anbefaler desuden, at der er flere omkring holdet, som bliver tildelt klubhvervet "Holdkortindberetter". 

Instruktioner ved tekniske problemer:
Hvis der opstår et teknisk problem med DBUs App, skal DBU København orienteres herom senest førstkommende hverdag efter kampen - j.fr. § 39.3 i DBU Københavns turneringsreglement. Du skal sende en mail til info@dbukoebenhavn.dk. 
Herefter undersøger DBU København hvorvidt der har været nedbrud eller fejl på DBUs App og IT-systemer. Er det ikke tilfældet må man forvente at en evt. klage ikke imødekommes af DBU København.

For yderligere information og retningslinjer, kan du læse mere her.